سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام نتایج کنکور 97

اعلام نتایج کنکور 97

اعلام نتایج کنکور 97

اعلام نتایج کنکور 97

جهت اطلاع از اعلام نتایج کنکور 97 و زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 97 از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید

02170707028 و در صورت شلوغی 02170707024 پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

اعلام نتایج کنکور 97 برای داوطلبانی که پس از یک سال تلاش و زحمت می‌خواهند نتیجه زحمات خود را بگیرند، بی صبرانه در انتظار آن خواهند بود. داوطلبان کنکور معمولاً در رسانه‌ها و سایت سازمان سنجش منتظر شنیدن زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 97 می‌باشند. کارنامه کنکور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبانی که در کنکور ثبت نام نموده‌اند ، کارنامه نتایج اولیه برای آنها صادر می‌گردد. اعلام نتایج کنکور 97 چه زمانی خواهد بود؟ اعلام نتایج کنکور 97 داوطلبان را به دو دسته مجاز به انتخاب رشته و غیرمجاز تقسیم می‌نماید. داوطلبانی که رتبه لازم را برای پذیرش در کنکور سراسری را کسب نموده‌اند، می‌توانند در انتخاب رشته کنکور که چند روز پس از زمان اعلام نتایج کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، دفترچه انتخاب رشته را دانلود نموده و از بین رشته محل‌های مندرج در دفترچه انتخاب رشته نمایند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با اعلام نتایج کنکور 97 و زمان اعلام نتایج کنکور سراسری مطالبی را ارئه دهیم.

مشاهده اعلام نتایج کنکور 97

گاها داوطلبان کنکور سراسری از مشاورین ایران تحصیل در رابطه با نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری از مشاورین ما سوالاتی را دارند. همانطور که می‌دانید در چند سال اخیر با ادغام شدن آزمون دانشگاه آزاد  و سراسری، داوطلبانی که متقاضی شرکت در رشته محل های دانشگاه
آزاد بوده اند،کارنامه‌ آنها در زمان اعلام نتایج کنکور 97 به صورت همزمان هر دو کارنامه را داوطلبان می‌توانند ملاحظه نمایند. اما در مورد چگونگی روش‌های اخذ نتیجه، باید بگوییم که داوطلبین می‌توانند از سه طریق نتایج کنکور خود را ملاحظه نمایند.

  1. مشاهده نتایج از طریق شماره داوطلبی و اطلاعات فردی
  2. مشاهده از طریق شماره پرونده، کد رهگیری و اطلاعات شخصی
  3. از طریق شماره سریال و اطلاعات فردی

به سه روشی که در بالا به شما معرفی نمودیم، می‌توانید در زمان اعلام نتایج کنکور 97 کارنامه خود را دریافت نمایید. چنانچه دقت نموده باشید سازمان سنجش به منظور حفظ حریم شخصی و رازداری داوطلبان، برای دریافت نتایج در هر سه روش، وارد نمودن اطلاعات ثبت نامی را لازم می‌داند. چنانچه به شماره پرونده خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید از طریق شماره رهگیری یا شماره سریال خود نتیجه را دریافت نمایید. و یا از طریق وارد نمودن شماره شناسنامه و شماره داوطلبی خود نیز می‌توانید نتیجه را دریافت نمایید. داوطلبانی در این میان نیز وجود دارند که بنا به هر دلیلی ممکن است اطلاعات شماره پرونده و یا شماره داوطلبی و همچنین اطلاعات ثبت نامی خود را ممکن است گم نموده باشند و یا اینکه به آن‌ها دسترسی نداشته باشند. در این صورت، چنانچه برای دریافت نتایج به مشکل برخورداه اید، مشاورین ما می‌توانند به شما در این امر یاری نمایند و راهنمایی‌های لازم را برای دریافت نتایج به شما عرضه نمایند. کافی است با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

پس از اعلام نتایج کنکور 97 در نیمه دوم بهمن ماه، زمان انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می‌گردد. داوطلبینی که در این مرحله مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند در انتخاب رشته ثبت نام نمایند. فرایند انتخاب رشته بسیار حساس می‌باشد و توصیه ما به شما داشتن مشاوره خوب در این زمینه است. انتخاب رشته داوطلبان باید بر حسب علاقه و استعداد آن‌ها باشد. زیرا داوطلبان فراوانی به دلیل انتخاب نادرست ملزم به تحصیل در رشته‌ای غیر از رشته موردعلاقه خود شده‌اند. تلاش یک‌ساله و شبانه روزی شما برای کسب نتیجه مطلوب بوده است. چنانچه نتیجه زحمات خود را دیده‌اید و حالا می‌خواهید رشته محل‌های خود را انتخاب کنید، هر اشتباهی در این زمینه تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. گاها داوطلبینی وجود دارند که حتی از قواعد و ضوابط انتخاب رشته آگاهی لازم را ندارند و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه‌های سراسری مایل به انصراف از رشته می‌باشند که این امر منجر به عقب افتادن یک‌ساله آن‌ها می‌باشد. برای انتخاب رشته صحیح بهتر است ابتدا به صورت کامل دفترچه کنکور را مطالعه نمایید و پس از آن بر حسب علاقه خود کدر رشته محل‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر را در یک برگه یادداشت نمایید. ترتیبی که در این انتخاب وجود خواهد داشت بر حسب اصولی معین می‌باشد که در صورت عدم آگاهی شما با این اصول ممکن است اشتباهاً به رشته دیگری هدایت شوید.این نکته مهم را حتماً مدنظر قرار دهید که برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان خود، شرایط اختصاصی را می‌طلبند و این شرایط را در دفترچه ثبت می نماند. شرایطی ممکن است به لحاظ اعتقادی، جسمانی، رتبه، و… باشند. اصطلاحاً دانشگاه‌های با شرایط خاص آن‌ها را می‌نامند.

زمان اعلام نتایج کنکور 97

پس از اعلام نتایج کنکور 97 و انتخاب رشته مرداد ماه داوطلبان، نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری در نیمه دوم شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار  می‌گیرد. داوطلبینی که در این مرحله پذیرفته‌شده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه پذیرفته‌شده خود، از زمان ثبت نام مجازی و حضوری در دانشگاه اطلاع یابند و همچنین دانشگاه‌های مختلف زمان‌های متفاوتی برای شروع کلاس‌های خود دارند. زمان مراجعه حضوری جهت ثبت نام نیز بر روی سایت دانشگاه قرار می‌گیرد. مدراکی که لازم است جهت ثبت نام با خود همراه داشته باشید را می‌توانید در همان دانشگاه پذیرفته‌شده خود، اطلاع یابید. داوطلبانی که به هر دلیل مایل به تغییر رشته خود می‌باشند، می‌توانند در زمین تکمیل ظرفیت، رشته موردعلاقه و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب تپنمایند. توصیه ما به داوطلبان داشتن دقت لازم در زمان انتخاب رشته مرداد ماه می‌باشد. زیرا در زمان تکمیل ظرفیت تعداد رشته‌ها و دانشگاه‌های که اعلام نیاز می‌نمایند، بسیار کم و تعداد آن‌ها محدود می‌باشد. ضمنان داوطلبان دانشگاه آزاد و سراسری نیز چنانچه در جلسه آزمون حضور داشته‌اند و کارنامه در زمان اعلام نتایج کنکور 97 برای آن‌ها صادر گردیده است، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نموده و در بین رشته محل‌های موجود، امنخاب نمایند. جهت اطلاع کامل از اعلام نتایج کنکور 97 و همچنین زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98 به صورت دقیق، با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما در هر ساعت از شبانه روز، حتی ایم تعطیل، آماده پاسخگویی به سؤالات شما در رابطه با اعلام نتایج کنکور 97 و  اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 97  می‌باشند.

جهت اطلاع از اعلام نتایج کنکور 97 و زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 97 از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید

02170707028 و در صورت شلوغی 02170707024 پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

کانال اظلاع رسانی اعلام نتایج کنکور 97

کانال اظلاع رسانی اعلام نتایج کنکور 97

مطالب مرتبط : 

رشته های کنکور 97

مدارک پذیرش بدون آزمون

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور سراسری – آزاد 96

 کارنامه کنکور سراسری 97

ثبت نام پرستاری بدون آزمون

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96-97

اعلام نتایج کنکور 97

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 97