سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرایب دروس کنکور تجربی 98

ضرایب دروس کنکور تجربی 98

ترتیب-ضرایب-دروس-کنکور-تجربی-98

ضرایب دروس کنکور تجربی 98

جذابیت گرایش‌های رشته تجربی بخصوص پزشکی و پیراپزشکی در سال‌های اخیر باعث شده که این رشته از محبوبیت خاصی در بین داوطلبان کنکور سراسری برخوردار شود. همین امر موجب بالا رفتن تعداد متقاضیان و سنگین‌تر شدن رقابت میان داوطلبان کنکور تجربی 98 شده است. حال کاملاً مشخص است کهقبولی در کنکور سراسری مستلزم هدفمند بودن مطالعه در این مسیر است. آگاهی از ضرایب دروس کنکور تجربی 98 یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در این هدفمندی است.

دلیل لزوم آگاهی از ضرایب دروس کنکور تجربی 98 در این است که داوطلب علاوه بر اینکه بر میزان اهمیت هر یک از دروس در قبولی رشته مورد نظر خود مطلع می‌شود، با صرف وقت و دقت بیشتری بر روی آن دروس احتمال موفقیت خود را تا حد زیادی بالا ببرد. البته این به معنی کنار گذاشتن باقی دروس نیست بلکه الویت بندی درس‌ها را شامل می‌شود.

ترتیب ضرایب دروس کنکور تجربی 98

دروس رشته تجربی به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید عناوین درس‌های عمومی در تمامی رشته‌ها مشابه است و در همه زیرگروه‌ها ضریب یکسانی دارند. این دروس شامل ادبیات و زبان فارسی با ضریب 4 ، فرهنگ و معارف با ضریب 3، عربی ضریب 2 و زبان انگلیسی با ضریب 2 می‌باشند. البته باید در نظر داشت که  روش مطالعه کنکور عمومی سراسری روشی منحصربه‌فرد است که داوطلب باید با آن آشنا باشد.

دروس تخصصی تجربی علیرغم تغییرات ایجادشده در سیستم آموزشی و  مجزا شدن نظام قدیم و نظام جدید، شامل درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی می‌باشد. این رشته دارای 5 زیرگروه می‌باشد که ضرایب دروس کنکور تجربی 98 در هر یک از این زیرگروه‌ها متفاوت است.

همان‌طور که گفته شد کنکور تجربی 98 به‌صورت نظام قدیم و نظام جدید برگزار می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که برنامه ریزی کنکور 98  نسبت به سال‌های پیش کمی متفاوت است. به این منظور داوطلبان می‌توانند منابع کنکور تجربی 98 را در سامانه ایران تحصیل مشاهده کنند و از  فهرست حذفیات کنکور 98مطلع شوند. مشاورین ما با بهترین برنامه‌ریزی روزانه متقاضی گرامی را با یک شیوه صحیح مطالعاتی آشنا می‌کنند.

جهت اطلاع دقیق از ضرایب دروس کنکور تجربی 98 ، مباحث مهم کنکور تجربی 98 ، مشاوره مشاوره تحصیلی با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید

 9099072952 سراسر کشور 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل .

مباحث مهم کنکور تجربی 98

مباحث مهم تجربی 98

مباحث مهم تجربی 98

پس از اینکه داوطلب، مهم‌ترین گام یعنی شناسایی منابع و ضرایب دروس کنکور تجربی 98 را برداشت، حال نوبت به شناخت مباحث مهم کنکور تجربی 98 می‌رسد. با توجه به زمان باقی‌مانده تا کنکور سراسری تجربی 98 و مباحث سنگین و البته حجیم این رشته، چنانچه متقاضی بخواهد تمامی فصول و مطالب کتب را مطالعه کنند، مسلماً هم ذهن خود را پراکنده خواهد کرد و هم با صرف زمان‌بر روی مطالب بی‌اهمیت تنها وقت خود را تلف کرده است.

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین مباحث مهم کنکور تجربی 98 مربوط به درس زیست‌شناسی است. به‌طوری‌که اگر  کارنامه قبول‌شدگان رشته پزشکی  را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که درصد بالای این درس تا چه حد در موفقیت آن‌ها اثرگذار بوده است. برخی از مهم‌ترین فصل‌های درس زیست عبارت‌اند از، قلب، پروتئین‌سازی، رشد و تولیدمثل، مبحث گیاهی، میکروب، عصب‌شناسی و گوارش.

اگر به ضرایب دروس کنکور تجربی 98 نگاهی بی اندازیم خواهیم دید که یکی دیگر از مباحث مهم کنکور تجربی 98 درس فیزیک است. سؤالات این درس به دلیل دوبخشی بودن تعریفی و فرمولی، مفهومی و عموماً دشوار هستند. سامانه ایران تحصیل با معرفی روش مطالعه فیزیک کنکور با سه گام طلایی در یادگیری فیزیک و همچنین روش PQR5  که از بهترین شیوه‌های یادگیری فیزیک کنکور است، آموزش این درس را بسیار راحت کرده است.

شناخت ضرایب دروس کنکور تجربی 98 اولین گام برای رسیدن به موفقیت است.

چگونگی ضرایب دروس کنکور تجربی 98

چگونگی ضرایب دروس کنکور تجربی 98

چگونگی ضرایب دروس کنکور تجربی 98

همان‌طور که در بالا ذکر شد رشته تجربی دارای 5 زیرگروه است که در هر یک رشته‌هایی قرار می‌گیرد که ضرایب دروس تخصصی در آن‌ها یکسان است. در ادامه علاوه بر آشنایی با این زیرگروه‌ها، ضرایب دروس کنکور تجربی 98 را در هرکدام بررسی می‌کنیم. به دلیل نامتفاوت بودن ضرایب دروس عمومی برای کلیه زیرگروه‌ها و یادآوری آن‌ها در بالا، از ذکر دوباره این دروس در اینجا خودداری می‌کنیم.

زیرگروه 1
 زیست شناسی (4)، ریاضی (2)، فیزیک (2)، شیمی (3)، زمین شناسی (0)

پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی ، بینایی سنجی ، کاردرمانی ، فیزیوتراپی ، مامایی ، گفتار درمانی ، شنوایی شناسی ، پرستاری ، تغذیه ، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی ، اتاق عمل ، هوشبری ، مدارک پزشکی ، علوم آزمایشگاهی و …

زیرگروه 2  زیست شناسی (4)، ریاضی (3)، فیزیک (2)، شیمی (4)، زمین شناسی (1)

داروسازی ، دبیری شیمی ، شیمی محض و شیمی کاربردی ، دوره کاردانی شیمی (پدافند جنگ های ش.م.ه) ، ناوبری و فرماندهی کشتی ، کاردانی شیمی کاربردی

زیرگروه 3  زیست شناسی (2)، ریاضی (2)، فیزیک (2)، شیمی (3)، زمین شناسی (4)

زمین شناسی ، دبیری زمین شناسی

زیرگروه 4 زیست شناسی (2)، ریاضی (4)، فیزیک (2)، شیمی (3)، زمین شناسی (1)

حسابداری ، مدیریت (تمام گرایش ها) ، مدیریت فرهنگی هنری ، مدیریت بازرگانی دریایی ، علوم اقتصادی (تمام گرایش ها) ، معارف اسلامی و علوم سیاسی ، الهیات و معارف اسلامی (تمام گرایش ها) ، معارف اسلامی و حقوق (تمام گرایش ها) ، ادبیات و زبان عربی ، …

زیرگروه 5  زیست شناسی (2)، ریاضی (4)، فیزیک (2)، شیمی (3)، زمین شناسی (1)

تکنولوژی تولیدات دامی ، تکنولوژی شیلات ، تکنولوژی چوب ، تکنولوژی مرتع و آبخیزداری ، تکنولوژی محیط زیست ، مهندسی کشاورزی (تمام گرایش ها) ، مهندسی منابع طبیعی (تمام گرایش ها) ، مهندسی فضای سبز ، کتابداری در شاخه پزشکی ، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی …

سامانه انتشار ضرایب دروس کنکور تجربی 98

ازآنجایی‌که برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف موردنظر در کنکور سراسری تجربی همچون  سایر رشته‌ها، مستلزم آگاهی از ضرایب دروس کنکور تجربی 98 است ما در بالا این ضرایب را معرفی و برخی از مباحث مهم کنکور 98 را بررسی کردیم. داوطلبان گرامی می‌تواند برای کسب اطلاعات دقیق و جامع درباره این مباحث با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

مشاورین و متخصصین ایران تحصیل با ارائه  مشاوره رایگان کنکور تجربی 98 بهترین منابع مطالعه کنکور تجربی و کتابهای تست زنی را به داوطلبان عزیز معرفی می‌کنند. از سوی دیگر کارشناسان سامانه ایران تحصیل با آموزش روش‌های افزایش سرعت تست زنی کنکور به داوطلبان کمک خواهند کرد تا در فرصت باقی‌مانده از رقیبان خود پیشی بگیرند.

همکاران ما در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان است. عزیزان می‌توانند از طریق شماره‌  9099072952 و در صورت شلوغی خطوط 9092305587 ( استان تهران)با متخصصین ما تماس بگیرند و در تمامی مراحل از ابتدا تا زمان برگزاری کنکور از راهنمایی‌های این متخصصان استفاده کنند.

جهت اطلاع دقیق از ضرایب دروس کنکور تجربی 98 ، مباحث مهم کنکور تجربی 98 ، مشاوره مشاوره تحصیلی با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید

 9099072952 سراسر کشور 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل .

کانال اطلاع رسانی ضرایب دروس کنکور تجربی 98

کانال اطلاع رسانی ضرایب دروس کنکور تجربی 98

بیشتر بدانیم

رشته بینایی سنجی

ثبت نام کنکور سراسری

ضرایب دروس کنکور ریاضی 98 

برنامه ریزی برای کنکور تجربی

منابع نظام قدیم کنکور تجربی 98

انتخاب رشته کنکور تجربی

ضرایب دروس کنکور انسانی

مصاحبه با نفرات برتر کنکور

ضرایب دروس کنکور تجربی 98 – 99

منبع : ضرایب دروس کنکور تجربی  99