سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتراض به نتایج کنکور 97

اعتراض به نتایج کنکور 97

اعتراض به نتایج کنکور 97

اعتراض به نتایج کنکور 97

جهت اطلاع از اعتراض به نتایج کنکور 97 و نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید

02170707028 و در صورت شلوغی 02170707024 پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

اعتراض به نتایج کنکور 97 از مسائلی است که شاید با مطالبی که تا به حال در رابطه با ثبت نام کنکور، اعلام نتایج، انتخاب رشته، تکمیل ظرفیت و… برای شما گردآوری نموده‌ایم، کمی متفاوت باشد. شاید بتوان گفت تمام مطالبی که تا به حال در رابطه با کنکور قرار داده‌ایم، با اعتراض به نتایج کنکور 97 متفاوت می‌باشد. زیرا ما در تمامی مطالب قبلی بر درستی و اصولی پیش رفتن کار داوطلبان تکیه نموده‌ایم، اما در حال حاضر ما به دنبال اعتراض به نتایج کنکور 97 هستیم. و می‌خواهیم نحوه اعتراض به نتایج کنکور 97 را یاد بگیریم. این داوطلبان کسانی هستند که بر درست نبودن کار سازمان سنجش تأکید و اعتراض دارند. با ما همراه باشد تا در این مقاله در مورد اعتراض به نتایج کنکور 97 و نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری 97 مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم.

شرایط ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور 97

سازمان سنجش یکی از دقیق‌ترین سازمان‌های کشور می‌باشد. به دلیل رعایت سهمیه‌ها و حفظ عدالت آموزشی، دقت این سازمان برای اعلام نتایج و همچنین برگزاری کنکور بسیار بالا می‌باشد. اما باز هم سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبان کنکور سراسری، امکاناعتراض به نتایج کنکور 97 را قرار داده است. نکته مهم برای داوطلبانی که قصد اعتراض به نتایج کنکور 97 دارند باید بدانند، این است که بهتر است ابتدا به داشتن دلایل منطقی در این مورد برای ثبت اعتراض خود فکر نمایید. اما چنانچه شما دلیل منطقی برای اعتراض خود دارید، این شما هستید که باید پیگیر اعتراض خود باشید. گرچه ممکن است اعتراض شما به نتیجه مطلوبی نیز ختم نگردد. دلایل منطقی از نظر سازمان سنجش و داوطلبان ممکن است کمی با هم متفاوت باشد. در ادامه به این مبحث می‌پردازیم که چه دلایلی برای سازمان سنجش منطقی می‌باشند.

دلایل منطقی که برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور 97 وجود خواهد داشت به شرح زیر می‌باشد :

  1. اشتباهاتی که در محاسبه درصد در هر درسی با توجه به پاسخبرگ وجود دارد.
  2. قرارگیری تصویر پاسخبرگ به صورت اشتباه
  3. اشتباهی که در اطلاعات سهمیه کنکور رخ می‌دهد.
  4. سایر اشتباهات

 اشتباهات محاسبه درصد دروس : در صورتی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، متوجه اشتباهی در درصد دروس خود شدید، می‌توانید از طریق پاسخنامه کلیدی که سازمان سنجش چند روزی پس از آزمون بر روی سایت خود قرار می‌دهد استفاده نمایید و نسبت به ثبت اعتراض به نتایج کنکور 97 اقدام نمایید. سوالاتی که ممکن است به طور کلی در کنکور حذف گردیده باشند را نیز، در محاسبه خود دخیل نمایید.

اشتباه در قرارگیری تصویر پاسخبرگ : احتمال رخ دادن این اشتباه بسیار کم و معدود می‌باشد و شاید بتوان گفت احتمال وقوع آن یک در میلیون است. اما چنانچه پاسخبرگ شما دچار این اشتباه باشد، این حق مسلم شماست که عکس خود را در پاسخبرگ مربوط به خود داشته باشید. بنابراین این یکی از دلایل منطقی اعتراض به نتایج کنکور 97 می باشد که می‌توانید پاسخبرگ خود را مطابقت دهید.

اشتباه در اطلاعات سهمیه کنکور : در چند سال گذشته داوطلبان نسبت به عدم درج سهمیه معترض بودند. با توجه به اینکه سهمیه در میزان رتبه داوطلبان تأثیری فراوانی دارد، عدم درج آن را می‌توان به منزله دلیل منطقی برای اعتراض محسوب نمود. موارد دیگری نیز در این زمینه وجود  دارند که موجب اعتراض به نتایج کنکور 97 می‌شود.

سایر اشتباهات : سایر اشتباهات در واقع مربوط به مواردی می‌باشد که در این دلایل منطقی که برای شما عنوان نمودیم، نمی‌گنجد و شامل موارد دیگری می‌باشد. این نکته را حتماً به خاطر داشته باشید که این شما هستید که باید پیگیر اعتراض به نتایج کنکور 97 باشید و سازمان سنجش تنها به داوطلبانی که پیگیری مستمری برای درخواست اعتراض به نتایج کنکور دارند، پاسخگو خواهد بود.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور 97

شاید برخی از داوطلبان برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور 97 خود به سازمان سنجش واقع در تهران مراجعه نمایند و به صورت حضوری برای اعتراض خود اقدام نمایند. اصلاً نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت اعتراض نخواهد بود. همانند سایر مراحل کنکور که  به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، ثبت اعتراض به نتایج کنکور 97 نیز، به صورت اینترنتی صورت می‌پذیرد. بنابراین از مراجعه حضوری خودداری نمایید.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور 97 به شرح زیر می‌باشد :

پس از اینکه نتایج خود را دریافت نمودید و این مغایرت را احساس کردید، با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانید نسبت به ثبت اعتراض به نتایج کنکور 97 اقدام نمایید. پس از ورود به سایت بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی که در منوهای کناری سایت قرار دارد، کلیک نمایید. داوطلبانی که قبلاً در سایت سازمان سنجش عضو شده‌اند، نیازی به ثبت نام جهت عضویت جدید ندارند. تنها با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود، یا کلیک بر روی گزینه ثبت درخواست جدید و انتخاب موضوع کنکور سراسری می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض خود، اقدام نمایند. اما چنانچه از قبل در سایت سازمان سنجش عضو نشده‌اید، ابتدا بایستی عضویت خود را ثبت نمایید و پس از آن برای درخواست اعتراض خود، اقدام نمایید. در هر دو صورت پس از عضویت در سایت بر روی ثبت درخواست جدید، کلیک نمایید. در بخش انتخاب موضوع، کنکور سراسری 97 را انتخاب نمایید و پس از آن اعتراض به نتایج کنکور 97 خود را ثبت نمایید.

آیا بعد از نتایج درخواست باید انتخاب رشته نمود؟

همان‌طور که خدمت شما عرض نمودیم، سازمان سنجش تنها به درخواست‌های منطقی در زمینه? اعتراض به نتایج کنکور 97 که دلایل منطقی و محکمی برای اعتراض خود داشته باشند، پاسخگو خواهد بود. در هر دو صورت، فرقی نمی‌کند که آیا به درخواست شما پاسخ مثبت داده شود و یا منفی، شما نباید منتظر نتیجه اعتراض خود بمانید و پس از آن، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایید. در واقع می‌توان گفت انجام انتخاب رشته هیچ منافات و تداخلی با انتخاب رشته نخواهد داشت. بنابراین می‌توانید در زمان مقرر شده برای انتخاب رشته، در مرداد ماه، رشته محل‌های خود را انتخاب نمایید. و پس از اینکه نتایج اعتراض شما مشخص گردید، به صورت هم‌زمان با ثبت اعتراض به نتایج کنکور در انتخاب رشته نیز شرکت نمایید. جهت انتخاب رشته و همچنین اطلاع کامل از اعتراض به نتایج کنکور 97 و همچنین نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری و مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 97 – 98 می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل نمایید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از راهکارهایی برای رسیدن سریع‌تر به نتیجه درخواست اعتراض به نتایج کنکور 97 با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

جهت اطلاع از اعتراض به نتایج کنکور 97 و نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری و دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 97  از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید

02170707028 و در صورت شلوغی 02170707024 پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

کانال اطلاع رسانی اعتراض به نتایح کنکور 97

کانال اطلاع رسانی اعتراض به نتایج کنکور 97

مطالب مرتبط : 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کنکور 97

 اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 97

چگونه با 10 تکنیک های تست زنی, کنکور را شکست دهیم؟=

جمع بندی کنکور سراسری

بانک سوالات آزمون سراسری

 کارنامه کنکور سراسری 97

نتایج نهایی کنکور 97

اعتراض به نتایج کنکور 97