سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نتایج انتخاب رشته کنکور 97

نتایج انتخاب رشته کنکور 97

نتایج انتخاب رشته کنکور 97

نتایج انتخاب رشته کنکور 97

جهت اطلاع ازنتایج انتخاب رشته کنکور 97 و اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97 از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید

02170707028 و در صورت شلوغی 02170707024 پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97

نتایج انتخاب رشته کنکور 97 می‌توان گفت تقریباً آخرین مرحله‌ای است که داوطلبان کنکور سراسری، چشم انتظار آن هستند. پس از اعلام نتایج کنکور سراسری،داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، از بین کد رشته محل‌های موجود در دفترچه رشته‌های موردنظر خود را انتخاب نموده‌اند و حالا منتظر نتایج انتخاب رشته کنکور 97 می‌باشند. اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 97 بر روی سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند در دانشگاه پذیرفته‌شده خود، نسبت به ثب نام اقدام نمایند. داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته نشده‌اند، می‌توانند در زمان تکمیل ظرفیت، اقدام به انتخاب رشته نمایند. همچنین داوطلبانی که در رشته‌های نیمه متمرکز دانشگاه‌های سراسری که در نیمسال دوم تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می‌نمایند، در زمان دیگری باید منتظر نتایج انتخاب رشته کنکور 97 باشند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با نتایج انتخاب رشته کنکور 97 و اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری  در سایت ایران تحصیل برای شما مطالبی را ارائه دهیم.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 97

نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری 97 در نیمه دوم شهریورماه 97 اعلام می‌گردد. نتایج انتخاب رشته کنکور 97 در نیمه دوم شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. پذیرش شما در این مرحله به منزله پذیرش قطعی در دانشگاه موردنظر خواهد بود. به استثنایی دانشگاه‌های با شرایط خاص که برای پذیرش دانشجویان خود، مرحله مصاحبه را در نظر دارند و پس از انجام مصاحبه در صورتی که داوطلب مراحل مصاحبه و گزینش را با موفقیت پشت سر بگذارد، می‌تواند در دانشگاه پذیرفته‌شده خود، نسبت به ثبت‌نام، اقدام نماید. ثبت‌نام در دانشگاه‌ها معمولاً به صورت دو مرحله الکترونیکی و حضوری صورت می‌پذیرد. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 97 داوطلبان پذیرفته‌شده که در این مرحله دانشجو محسوب می‌شوند، باید به صورت الکترونیکی در دانشگاه خود ثبت‌نام نمایند و همچنین دانشگاه‌های مختلف زمان متفاوتی برای تحویل مدراک به صورت حضوری در نظر دارند که دانشجویان می‌بایستی از طریق سایت دانشگاه موردنظر خود، زمان ثبت‌نام را ملاحظه نمایند. داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه موردپذیرش، از زمان تشکیل کلاس‌ها و… به صورت کامل اطلاع می‌یابند. چنانچه در دریافت نتایج نتایج انتخاب رشته کنکور 97 با مشکل مواجه شدید  و همچنین سوالاتی در این زمینه برای شما مطرح گردید، با شماره‌های مشاورین ما که در سایت مندرج می‌باشند، تماس حاصل نمایید. همچنین از طریق کانال سروش ما، از زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری اطلاع یابید.

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 97 داوطلبانی که در رشته‌های موردنظر خود پذیرفته شده‌اند، نسبت به ثبت نام در دانشگاه آزاد و سراسری می‌توانند اقدام نمایند. اما عده‌ای از داوطلبان نیز در این مرحله موفق به پذیرفته شدن نشده‌اند و نام آن‌ها در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 97 بر روی سایت سازمان سنجش قرار نگرفته است. جای نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت. سازمان سنجش و دانشگاه‌های سراسری، فرصت دوباره‌ای را برای داوطلبانی که موفق به پذیرش در مرحله نتایج انتخاب رشته کنکور 97  نشده‌اند، در نظر گرفته است. در واقع اگر بخواهیم در مورد تکمیل ظرفیت توضیح و یا تعریفی را ارائه دهیم، باید بگوییم که دانشگاه‌ها و مؤسسات برای هرسال تحصیلی و یا نیمسال تحصیلی، تعدادی ظرفیت برای پذیرش دانشجو در نظر می‌گیرند. این تعداد را در دفترچه انتخاب رشته برای هر رشته و هر دانشگاه به صورت تفکیکی، درج می‌شود. اما به هر دلیلی چنانچه ظرفیت در نظر گرفته برای هر رشته تکمیل نشد و ظرفیت خالی در آن رشته وجود داشته باشد، دانشگاه‌ها و مؤسسات پس از نتایج انتخاب رشته کنکور 97 برحسب نیاز خود ممکن است که در مرحله تکمیل ظرفیت نسبت به رساندن ظرفیت پذیرش به حد موردنظر خود اقدام نمایند. در واقع تکمیل ظرفیت هم فرصت دوباره برای دانشگاه‌ها مؤسسات آموزش عالی می‌باشد که از این طریق بتوانند دانشجوی بیشتری را جذب دانشگاه خود نمایند و هم اینکه بهترین فرصت برای داوطلبانی می‌باشد که در رشته‌های موردنظر خود پذیرفته نشده‌اند و از این طریق می‌توانند شانس خود را دوباره امتحان نمایند. دسته‌ای دیگر از داوطلبان نیز وجود دارند که در رشته موردنظر خود پذیرفته نشده‌اند و یا اینکه اشتباهاً به رشته دیگری هدایت‌شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، چنانچه شما در دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شده باشید و قصد تغییر رشته را داشته باشید، حداقل یک سال عقب  و همچنین چنانچه بخواهید از طریق شرکت دوباره در کنکور وارد دانشگاه شوید، یک سال محرومیت از کنکور را خواهید داشت و می‌توان گفت دو سال عقب خواهید ماند. تکمیل ظرفیت این امکان را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد که بدون نیاز به تغییر رشته و یا شرکت مجدد در کنکور سراسری، به رشته موردنظر خود، هدایت شوند. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، در دو نوبت مهر و بهمن در مرحله تکمیل ظرفیت دانشجو جذب می‌نمایند. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است در زمان مهرماه فرصت ثبت نام را به دانشجویان ورودی خود از طریق تکمیل ظرفیت در نظر بگیرند و همچنین برخی از دانشگاه‌های دیگر نیز، این پذیرش را در نوبت دوم سال تحصیلی، یعنی بهمن ماه، انجام خواهند داد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 

داوطلبانی که در کنکور سراسری کارنامه برای آن‌ها صادر گردیده است و در جلسه کنکور حضور داشته‌اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور  شرکت نمایند. ثبت نام تکمیل ظرفیت معمولاً در مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. انتخاب رشته در این مرحله نیز از حساسیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و توصیه ما به داوطلبان همانند زمان انتخاب رشته مرداد ماه، توجه و دقت کافی بر روی رسته های مورد انتخاب خود می‌باشد. زیرا تکمیل ظرفیت، تنها شانس شما برای پذیرش در رشته موردنظر شما خواهد بود. ابتدا برای انتخاب رشته باید از قوانین مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات اطمینان لازم را بیابید. برخی از دانشگاه‌ها برای دانشجویان امکانات رفاهی مانند خوابگاه را در نظر نمی‌گیرند و چنانچه توانایی مالی شما برای رفتن به خوابگاه‌های خودگردان و غیردولتی وجود نداشته باشد، حتماً به این امر در انتخاب رشته خود دقت نمایید. به دلیل حساسیت بالا در نتایج انتخاب رشته کنکور 97 در مرحله تکمیل ظرفیت، توصیه ما انتخاب رشته همراه با یک مشاور مجرب خواهد بود. زیرا در صورت اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 97 نتیجه شما قطعی شده و حتی اگر قبلاً در دانشگاه دیگری پذیرفته‌شده‌اید، باید از دانشگاه و رشته قبلی خود انصراف دهید. و یک اشتباه می‌تواند شما را کلاً از مسیر خود دور نمیاد. بنابراین قبل از نتایج انتخاب رشته کنکور 97 در مرحله تکمیل ظرفیت دقت لازم را در انتخاب خود داشته باشد. مشاورین ایران تحصیل آماده ارائه خدمات به شما در زمینه نتایج انتخاب رشته کنکور 97 و  مشاوره قبولی در کنکور سراسری خواهند بود.

جهت اطلاع ازنتایج انتخاب رشته کنکور 97 و اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97 از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید

02170707028 و در صورت شلوغی 02170707024 پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

کانال اطلاع رسانی نتایج انتخاب رشته کنکور 97

کانال اطلاع رسانی نتایج انتخاب رشته کنکور 97

مطالب مرتبط : 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  

 کارنامه کنکور سراسری 97

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد

ثبت نام کنکور سراسری 98

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96-97

اعلام نتایج کنکور 97